Jak znaleźć profesjonalnego copywritera?

Osób, które zajmują się pisaniem, jest bardzo wiele. Może się wydawać, że znalezienie copywritera to sprawa banalna, ale znalezienie profesjonalisty wcale nie jest takie proste. A zatem – jak go znaleźć?

copy writer jak znaleźćCodziennie na portalach czy profilach mediów społecznościowych pojawiają się tysiące ofert od osób tworzących treści na potrzeby Internetu. Nie oznacza to jednak, że wszyscy potrafią świetnie pisać, a także optymalizować treści pod kątem SEO. Może okazać się, że powierzymy naszą stronę komuś nieprzygotowanemu – komuś, kto może wyrządzić więcej szkód niż pożytku.
Przede wszystkim, zanim zdecydujemy się na danego copywritera, warto przejrzeć uważnie jego portfolio. Ocenimy umiejętności, styl, poprawność i jakość tekstów. Ponadto często to właśnie styl jest dla nas niezwykle ważny – może nam po prostu nie pasować, mimo że same treści będą wysokiej jakości.

Pomocne mogą także być referencje od poprzednich zleceniodawców. Dopiero w następnej kolejności zwróćmy uwagę na cenę. To ważny czynnik, przy ograniczonym budżecie tym bardziej, ale zwykle koszt wiele mówi o jakości zamawianych treści.

Możesz wybierać spośród osób prywatnych, jak i firm – content marketing prężnie się rozwija. Jednak wybór firmy wcale nie oznacza, że otrzymasz profesjonalny copywriting. Więcej ryzykujesz, decydując się na copywritera freelancera, ale zawsze możesz sprawdzić referencje i portfolio. Zaletą firm jest jednak to, że pracują w niej też inni specjaliści, dzięki czemu usługi są kompleksowe, a zespół na pewno odpowie na potrzeby klienta.
(KK)