Copywriting i jak to się ma do SEO?

Codziennie w Internecie publikowane są nowe treści – nie sposób stwierdzić, jak wiele! Kim jest copywriter i jaki ma związek z zagadnieniami SEO? Dowiesz się z tekstu poniżej.

Nowe artykuły to miliony znaków – czy wszystkie są równie interesujące dla czytelnika, ale i wyszukiwarki? Otóż nie – dla nas liczy się treść oraz forma przekazu, a dla robota Google także wiele kwestii technicznych. Obecnie ważne jest, jak tworzyć interesujące treści, ale i pod wyszukiwarkę – zadanie to należy do copywriterów oraz content managerów.

Tekst musi przykuwać uwagę na dłużej – oznacza to, że musi być unikalny, wartościowy i angażujący. Profesjonalny copywriter, osoba tworząca teksty zawodowo, wie, jak przyciągnąć uwagę, jak dobrać frazy kluczowe, w jakiej liczbie ich użyć itd.

W zasadzie copywriting jest niezwykle szerokim pojęciem – ogólnie oznacza pisanie treści do Internetu. SEO copywriting to z kolei sposób redagowania treści w taki sposób, aby odpowiednio pozycjonowały się strony. Na szczęście obecnie teksty powstające na potrzeby pozycjonowania stron są dużo bardziej wartościowe, ciekawe dla czytelnika, nie tylko dla robotów wyszukiwarki.

SEO copywriter tworzy wartościowy content, ale i dba o jego odpowiednią optymalizację. Musi znać słowa kluczowe i nagłówki i dobrze ich użyć, zdawać sobie sprawę, jaki jest odpowiedni układ tekstu, ale i jego długość. Osoba zawodowo zajmująca się przygotowywaniem treści SEO musi mieć posiadać podstawową wiedzę o pozycjonowaniu stron, nie tylko znać zasady gramatyki.

(KK), foto: rawpixel / Pixabay