Pozycjonowanie czy reklama Google ADS?

Planując działania marketingu internetowego dla swojego biznesu, zastanawiałeś się zapewne co będzie dla Ciebie korzystniejsze, Google ADS czy pozycjonowanie? A gdybym Ci odpowiedział, że nie powinieneś rezygnować z żadnej z tych form reklamy i obydwie włączyć równolegle?

Już tłumaczę. Google ADS to reklama sponsorowana w Google. Kilka pierwszych wyników, które wyświetlają się po wpisaniu wyszukiwanej frazy i które nota bene są oznaczone jako reklamowe – to są właśnie wyniki ADS. Pozycjonowanie natomiast, są to działania na stronie jak i poza nią, mające na celu wpłynięcie na wyniki wyszukiwania pod dana frazę i umieszczenie naszej strony w wynikach organicznych. W przypadku Google ADS ponosimy koszt od każdego kliknięcia. Gdy potencjalny klient wyszuka dana frazę i kliknie w nasz link, wówczas ponosimy koszt od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych – w zależności od wielu czynników, przy czym stawka za klik zwyczajowo nie jest dla nas zaskoczeniem, a sami ją 'akceptujemy’.

W przypadku pozycjonowania, koszty ponosimy wówczas gdy zlecamy tę usługę agencji bądź specjaliście SEO. Wówczas jest to zazwyczaj rozliczenie abonamentowe, za efekt, bądź w modelu mieszanym. Jest jednakże pewna różnica, dość istotna. Google ADS, jest to działanie niemalże natychmiastowe, kampanie można uruchomić nawet w kilka godzin. Na efekty pozycjonowania trzeba poczekać, od kilku dni do nawet kilku miesięcy. Pozycjonowanie pod względem marketingowym jest korzystniejsze, ale sam efekt wypracowywać można długo, a w tym czasie warto mieć uruchomioną kampanię ADS chociażby na najważniejsze frazy, bądź dla tak zwanej kampanii konkurencji.

Konsultacja merytoryczna: