Content – podstawa także w sektorze e-commerce

Wpływ content marketingu na pozycjonowanie stron jest ogromny, z czego zdajemy sobie świetnie sprawę. Nie każdy jednak ma świadomość, jak istotny jest on także w branży e-commerce.

Wskaźniki sprzedaży w dużej mierze zależą od treści, jakie publikujemy. Jeśli o to nie zadbamy, popełnimy poważny błąd i już na początku stracimy. Dobrze przygotowana na stronę treść sprawi, że zyskamy lepszą widoczność. Dzięki temu wzrośnie też sprzedaż naszych produktów czy usług, jakie oferujemy.

Aby zwiększyć wyniki sprzedaży w Internecie, należy przygotować odpowiednie treści i zastosować content marketing rozsądnie. Brak treści oznaczać będzie mianowicie spory problem dla potencjalnego klienta – nie będzie potrafił się w nim poruszać. Wielu użytkowników poradzi sobie, ale większość opuści taki sklep i wejdzie na stronę innego.

Aby klienci nie odchodzili do konkurencji, musisz im pomóc – np. poprzez optymalnie przygotowane opisy. Dobrym pomysłem jest także prowadzenie bloga, który pełni rolę pomocniczą, wspomagającą. Możesz nie tylko sprzedawać konkretne produkty, ale o nich opowiadać, mówić, do czego mogą się przydać, a przy okazji wpleść w nie słowa kluczowe. Takie teksty zachęcą do zrobienia zakupów, ale i powrotu do sklepu – można dzięki temu pozyskać lojalnych klientów, którzy będą robili zakupy regularnie.

Zbudujesz w ten sposób wizerunek marki, przywiążesz do niej grono odbiorców, którzy nawiążą relację. Co prawda konieczne jest określenie tejże grupy, gdyż każdy klient jest inny i inaczej się zachowuje. Nie da się przygotować stałego modelu, jak z nim należy postępować. Każdy ma inne potrzeby, inne oczekiwania – co innego mu się spodoba. Pamiętaj ponadto, że nigdy nie uda Ci się spełnić oczekiwań wszystkich – to normalne i musisz się z tym pogodzić.

Musisz próbować wieloma kanałami trafić do jak największej liczby odbiorców, aby przekonać ich do swojej oferty. Opowiadaj o niej, przekonuj, dlaczego jest najlepsza, jak może się przydać dany produkt, rozwiewaj wątpliwości. Dzięki tekstom zyskasz zaufanie klientów, ale także wpłyną one na pozycjonowanie Twojej strony. Będzie ona wysoko w wynikach wyszukiwania, co zapewne wpłynie na liczbę klientów. Widoczność w Internecie jest podstawą! Nic nie sprzedaż, jeśli klient nie będzie miał większych szans, aby wejść na stronę Twojego sklepu. Daj mu więc szansę, optymalizując treści na swojej stronie.

Fot. geralt / pixabay