Co to jest pozycjonowanie?

Świat internetu rządzi się swoimi prawami. Także i prowadzenie własnego biznesu w internecie jest zgoła odmienne od prowadzenia firmy jedynie stacjonarnie. Należy zwrócić uwagę na fakt, że obecnie, bardzo często dochodzi do sytuacji, w której prowadzenie jedynie stacjonarnego punktu nie ma większego sensu. Wszystko dlatego, że nasi potencjalni Klienci szukają informacji o produktach właśnie w internecie – i jak do nas dotrą, jeżeli nas w internecie nie będzie?

Tak jak i dla stacjonarnego punktu usługowego, bądź punktu sprzedaży, niezbędna jest reklama, tak samo i w internecie nie wystarczy już tylko być, ale trzeba się zareklamować i wybić ponad inne konkurencyjne firmy. Możliwości reklamy i promocji jest wiele, a jedna z nich jest pozycjonowanie (SEO).

Pozycjonowanie to dość szerokie pojęcie, obejmujące swoim zakresem różnego rodzaju formy reklamy internetowej. Przede wszystkim jednak, pozycjonowanie to wpływanie na wyniki organiczne (naturalne wyniki w wyszukiwarce), tak aby nasza strona, pojawiała się jak najwyżej na pozycjonowane frazy kluczowe.

Na ten przykład prowadząc sklep stacjonarny sprzedający rowery, na pewno wspomoglibyśmy się w dotarciu do Klienta, tworząc jednocześnie sklep internetowy. Stawiamy platformę sklepową, wprowadzamy do niej nasz asortyment – tworzymy opisy produktów (jak, o tym w kolejnym artykule) i zaczynamy się reklamować w internecie. Dzięki temu, potencjalni Klienci trafiają na nasz sklep, mogą kupić bezpośrednio produkty z możliwością wysyłki, bądź sprawdzić dostępność a następnie przyjechać do punktu stacjonarnego i dokonać zakupu bezpośrednio.

Więcej na temat pozycjonowania i pojęć z tej branży można znaleźć w słowniku pojęć SEO dostępnym na stronie: https://www.thesis.pl/slownik-seo.

Foto: EstudioWebDoce /Pixabay