Trendy w marketingu 2019

Ciekawią Was trendy w reklamie i marketingu na 2019 rok? Macie jednak dość skromny budżet na takie działania? Znamy kilka rozwiązań wartych rozważenia i następnie wdrożenia – zobaczcie sami.

Reklama internetowa rozwija się niezwykle dynamicznie, co jednak nie oznacza, że nie można przewidzieć nadchodących trendów. Jeśli prowadzisz firmę, sklep czy oferujesz różne usługi, możesz prowadzić kampanię AdWords, zlecać pozycjonowanie swojej strony i redakcję tekstów SEO, a także aktywnie działać w mediach społecznościowych. Warto jednak wprowadzić konkretne aktywności, aby móc oczekiwać jak najlepszych efektów.

Wideo. Jednym z pomysłów, które na pewno się sprawdzą, jest wideo. Zdjęcia nie przestaną być lubiane, ale trendem przebijającym się bezsprzecznie jest wideo. Mówi się, że w Internecie dobre zdjęcie jest więcej warte niż tysiąc słów. Wysokiej jakości, ciekawy film jeszcze więcej! Nie wierzycie? Sprawdźcie zatem różne statystyki, ale dowiecie się, jak to już teraz wygląda na Facebooku czy Instagramie. Reklamy na FB ożywione wideo mają dużą szansę na przebicie się do świadomości użytkownika. Możecie też zorganizować transmisję – w wybranych branżach są one bardzo popularne.

Obawiacie się zapewne wysokich kosztów, jakie są potrzebne do nagrania dobrego wideo – okazuje się, że nie jest to wcale przeszkoda. Smartfony radzą sobie wystarczająco dobrze, a dzięki odpowiedniej aplikacji zmontujecie klip także w telefonie. Oczywiście możecie zainwestować w aparat fotograficzny z funkcją wideo albo kamerę – wiele zależy od rodzaju i zakresu Waszej działalności – ale warto ten wydatek przemyśleć. Wtedy będzie Wam potrzebny także program do montowania. Na samym Youtube są też przydatne i zrozumiałe turtoriale – zarówno jak nakręcić dobre wideo, jak i je zmontować w wybranym programie.

YouTube. Skoro mowa o wideo, nie można pominąć Youtube’a. Można na nim trzymać własne klipy, np. z wakacji czy zabaw z dzieckiem, ale może to być również niezły sposób na komunikowanie się z potencjalnym klientem. Wiecie, że YouTube dla wielu działa też jak wyszukiwarka internetowa – warto mieć swój kanał, bo może okazać się, że ktoś Was szuka przez YT – a jeśli nie Was, to podobnej działalności. To dobry sposób na pozyskiwanie nowych klientów!

Influencerzy mają głos. Coraz chętniej nawiązuje się też współpracę z różnymi influencerami. Powstają też narzędzia umożliwiające mierzyć efekty takiej działalności. Sprawdzisz od razu, czy jest to dla Ciebie opłacalne, co dany infuencer może Ci zaoferować, czy warto postawić na infuencera mikro, czy może makro itd.

Przede wszystkim warto zobaczyć, czy skupiają oni wokół siebie dużą grupę ludzi, społeczność, jaki mają z nimi kontakt itd. Od tego w dużej mierze zależy, czy mają na nich wpływ, czy będą w stanie ich do czegoś przekonać, np. do konkretnego produktu czy usługi.
Poszczególne trendy w marketingu nie u każdego z Was się sprawdzą – trzeba przeanalizować każde rozwiązanie pod kątem własnego biznesu czy działalności. Nie bez znaczenia będzie też wartościowy i unikalny kontent, gdyż przez lata powstała taka ilość treści, że trudno spodziewać się, aby działała równie dobrze cały czas.

KKw, fot.coffeebeanworks/Pixabay