Nie popełniaj tych błędów w marketingu internetowym!

Dziś firma bez e-marketingu właściwie nie istnieje na rynku. Uważaj jednak, by nie zaszkodzić sobie nieumiejętnym jego stosowaniem.

Trudne do wyłączenia, “agresywne reklamy”

Reklamy stanowią integralną część większości serwisów internetowych. Należy jednak bardzo dobrze przemyśleć ich formę, treść oraz sposób zamieszczania. Reklama powinna stanowić dodatek do strony, ale na pewno nie zaśmiecać ją i zajmować większość powierzchni. Każdy z nas pewnie był kiedyś zmuszony gonić za przesuwającą się reklamą, by znaleźć jej wyłącznik. Dziś taka agresywna forma reklamy zupełnie się nie sprawdza, co najwyżej jeszcze bardziej zniechęca do danej marki.

Przeładowana strona www

Odwiedzając stronę internetową, użytkownik chce przede wszystkim uzyskać interesujące go informacje. Witryna powinna więc być prosta w obsłudze, funkcjonalna i przejrzysta, prezentująca treści w przystępny sposób. Krzykliwe kolory, technologie typu Flash czy ukrycie ważnych informacji na trudnodostępnych podstronach to metody, które zdecydowanie nie sprawdzają się w obecnych czasach i nie zachęcają do ponownych odwiedzin strony internetowej.

Mailingowy spam

Newsletter wciąż jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Należy jednak dobrze przemyśleć swoją mailingową strategię. Po pierwsze, baza mailingowa nie powinna być przypadkowa, ale zbudowana z użytkowników, którzy sami wyrazili zgodę na otrzymywanie treści. Sama treść wiadomości musi być interesująca, nie być tylko nachalną reklamą, ale przekazywać ciekawe, przydatne informacje. Nie można też wysyłać maili zbyt często, aby nie zostały one uznane za zwykły spam.

O. / pixabay / jamesmarkosborne