Infografika jako element strategii marketingowej

Content marketing to obecnie najpopularniejsza strategia marketingowa, bez której ciężko o sukces. Jednymi z jego narzędzi są infografiki, które możemy ciekawie wykorzystać.

Infografika jako element marketingu interaktywnego

W czasach, kiedy odbiorca jest bardzo świadomy i wymagający, świetnie sprawdza się tzw. marketing interaktywny, a więc taki, który angażuje odbiorcę i daje mu poczucie korzyści. Infografika nadaje się do tego bardzo dobrze, ponieważ nie jest tylko reklamą, ale także sposobem przekazania wiedzy. Jej odbiorca nie ma więc poczucia bycia wykorzystanym, ale przeciwnie, wie, że otrzymał coś dla siebie i ma chęć się odwdzięczyć. Można to także wykorzystać do budowania bazy mailingowej i umożliwić pobranie grafiki dopiero po zapisaniu się do newslettera.

Inne zalety infografik

Infografika ma liczne zalety, nie tylko te wymienione powyżej. Jest to chociażby idealna forma reklamy współcześnie, kiedy ludzie nie mają czasu i ochoty na czytanie długich tekstów i wolą krótsze formy, a najlepiej właśnie te obrazkowe. Infografika ma także okazję stać się viralem, gdyż taką formę łatwo przesyłać sobie nawzajem i udostępniać w mediach społecznościowych. Forma grafiki nie ogranicza nas tak, jak tekst, ale daje różne narzędzia, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Poprzez użycie odpowiednich kolorów można naprawdę skutecznie przykuć wzrok. Na infografice można przekazać praktycznie wszystkie dane, jakie chcemy w o wiele efektywniejszy i przyjemniejszy w odbiorze sposób, niż stosując suche tabelki.

O. / pixabay / geralt