Fenomen Instagrama

Popularność Instagrama rośnie z roku na rok – i to naprawdę szybko! W kwietniu 2014 roku Instagrama odwiedziło 1,28 mln kobiet w Polsce. To aż ponad 60% wszystkich użytkowników! Pod koniec 2017 roku miał już prawie 600 milionów wszystkich użytkowników!

Wśród nich są obecnie także mężczyźni – prawie 839 tysięcy w 2014 roku. Mniej więcej połowa polskich użytkowników ma od 15 do 25 lat. Młodsi też chętnie zakładają konta – osób w przedziale wiekowym 7-14 oraz 25-35 też nie brakuje.

Wielu z nas zastanawia się, na czym polega fenomen Instagrama. Na tym serwisie jest inaczej niż na Facebooku. Sama atmosfera jest inna – nikt nie wrzuca zdjęć na szybko, lecz kieruje się ich jakością. Użytkownicy komponują zawartość profilu według jakiegoś klucza, pod kątem tematyki, kadrowania, kolorów, użytej techniki itd.

To także ogromna szansa dla firm – mogą one reklamować swoje produkty i usługi, wykorzystać potencjał i rozgościć się na tym rynku. Można zbudować kampanię marketingową, ukazując, jakie ma się wartości, jaki preferuje się styl życia, co zyskamy dzięki tym produktom czy usługom. Można w ten sposób zyskać lojalność klientów, bazując na emocjach. W ten sposób użytkownicy szybko i łatwo się angażują!

Można też szukać zdjęć, kierując się tematyką – malownicze krajobrazy, kadry wakacyjny, motoryzacja, zdrowe potrawy wraz z przepisami, psy i koty itd. wiodą prym. Dużym zainteresowaniem cieszą się także profile celebrytów, np. Jennifer Lopez.
(KKW / Fot. Pixabay/cc0)