Tajniki obsługi zwrotów w e-commerce

Sklepy internetowe poświęcają coraz większą uwagę zwrotom towarów. Dobra obsługa zwrotów sprawia, że nasz sklep jest bardziej przyjazny klientowi. Poznaj więc kilka zasad, którymi należy się kierować przy zarządzaniu zwrotami.

Jasne i czytelne zasady zwrotów

Zwroty towarów to temat, którego w ecommerce nie da się uniknąć. Ustawa gwarantuje każdemu klientowi prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania bez obowiązku podania przyczyny. W praktyce zwykle wygląda zwykle tak, że kupujący odsyła produkt, w zamian otrzymując zwrot pieniędzy. Sklep internetowy musi nie tylko obsłużyć zwrot, ale też wprowadzić nowy towar ponownie do obiegu, dlatego dobrze zadbać o tę kwestię zawczasu i ułatwić klientowi sprawny i bezpieczny zwrot. Dobrym pomysłem jest używanie opakowań, nadających się do ponownego wykorzystania, a w paczce umieszczanie formularzy zwrotu wraz z instrukcją przygotowania zwrotnej przesyłki. Informację o procedurze zwrotu oraz formularz warto też umieścić na stronie internetowej.

USŁUGI DLA E-COMMERCE

Sprawna obsługa zwrotów

Ehandel wiąże się w sposób nieunikniony ze zwrotami towarów, dlatego dobrze jest uwzględnić ich obsługę zawczasu w swoim modelu biznesowym. Szybka i sprawna obsługa zwrotów procentuje zwiększonym zaufaniem klientów i budowaniem pozytywnego wizerunku marki. Warto zadbać o to, aby niezwłocznie informować klienta o każdym etapie realizacji zwrotu oraz by środki zostały zwrócone na jego konto tego samego lub następnego dnia po otrzymaniu zwrotu. Klienci powinni mieć też łatwy dostęp do działu obsługi klienta, który pomoże rozwiązać wszelkie mogące wyniknąć problemy. Zwroty, choć nie są pożądane, są nieodłączną częścią biznesu, dlatego warto zarządzać nimi w przemyślany sposób. Z pewnością odniesie to pozytywne skutki i sprawi, że sklep internetowy stanie się bardziej przyjazny dla klientów.

Partner artykułu: oexebusiness.com

OU; fot: Mediamodifier / Pixabay