Mity na temat pozycjonowania stron

Liczba internautów rośnie z roku na rok. Przybywa również stron internetowych, a co z tym związane, trudniej jest wypromować własną domenę. Z pomocą przychodzą firmy, zajmujące się na co dzień pozycjonowaniem stron. Można również z powodzeniem próbować pozycjonować własnymi siłami, opierając się na informacjach znalezionych w sieci. Niestety nie wszystkie informacje są prawdziwe.

marketing internetowyPierwszy i najczęściej spotykany mit dotyczy tego, że raz osiągnięta pozycja strony pozostaje na zawsze. Niestety, zmiany w wynikach wyszukiwania mogą się zmieniać nawet codziennie! Przede wszystkim, cały czas wpisywane są nowe hasła do wyszukiwarki, ale również sam Google wprowadza częste zmiany w swoim algorytmie. Z tych samych przyczyn obalamy kolejny mit, że pozycjonowanie to czynność jednorazowa – niestety, w wyniku ciągłych zmian zachodzących w sieci, aby utrzymać raz osiągnięta pozycję trzeba wkładać tyle samo ciągłej pracy.

Następnym błędnym przekonaniem jest, że istnieje uniwersalny przepis na osiągnięcie wysokich pozycji. Prawda jest taka, że większość działań SEO opartych jest na testach, doświadczeniach i własnych obserwacjach. Nikt, poza pracownikami Google nie zna aktualnego algorytmu wyszukiwarki, nikt zatem nie ma również pełnej wiedzy na temat jego funkcjonowania. Nikt więc nie może nam dać gwarancji na osiągnięcie wysokich pozycji. To kolejne błędne sformułowanie, z którym często można się spotkać w ofercie firm, zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem stron internetowych. Niestety, jeżeli ktoś nam daje gwarancję 100% powodzenia, jest to najczęściej tylko chwyt marketingowy.